FAQ
Billetter
Original Talks har ikke billettsalg. Hva betyr det for meg?
I noen tilfeller håndterer et venue billettsalget selv. Når du klikker på "Finn billetter" blir du omdirigert til deres nettside for å fullføre kjøpet. Dette betyr at du mottar billettene dine direkte fra det aktuelle stedet. I slike tilfeller har Original Talks begrenset eller ingen tilgang til dine billettopplysninger, og alle forespørsler må rettes til venue.
Når mottar jeg billettene mine?
Når du kjøper billetter fra Original Talks, mottar du dem via e-post noen minutter etter kjøpet. Hvis du ikke har mottatt en e-post, vennligst sjekk søppelpostmappen din først. Hvis du fortsatt ikke finner e-posten, vennligst kontakt vår kundeservice på info@originaltalks.no så snart som mulig. Hvis du har en konto hos Original Talks, kan du også få tilgang til billettene dine direkte fra profilen din og i appen. Når en bedrift bestiller billetter via faktura, sendes billettene til den angitte e-postadressen når betalingen er mottatt.
Hvordan henter jeg billettene mine?
Vi har ingen fysisk butikk, og alle billetter sendes via e-post.
Jeg har ikke mottatt billettene mine. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du ikke har mottatt billettene dine, vennligst kontakt vår kundeservice på info@originaltalks.no umiddelbart. Hvis billettsalget håndteres av et venue, følg instruksjonene på deres nettside.
Jeg har mistet billetten min. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du har mistet billetten din, vennligst kontakt vår kundeservice på info@originaltalks.no. Oppgi gjerne opplysningene du oppga ved kjøpet, da dette hjelper oss med å finne bestillingen din og sende billettene på nytt.
Jeg har kjøpt feil billetter. Hva skal jeg gjøre?
Hos Original Talks tilbyr vi dessverre ikke refusjon eller endring av billetter.
Trenger jeg en fysisk billett?
Du trenger ikke en fysisk billett. Billetten har en QR-kode som kan skannes direkte fra telefonen din. Du er likevel velkommen til å skrive ut billettene dine og ta dem med hvis du foretrekker det.
Jeg brukte feil e-postadresse ved kjøp. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du tror at du har skrevet inn en feil e-postadresse ved kjøpet, vennligst kontakt vår kundeservice på info@originaltalks.no, så vil vi forsøke å løse problemet.
Jeg kjøpte billetter til noen andre, men mitt navn står på billettene. Hva skal jeg gjøre?
Hver billett har en kode og et unikt billett-ID som skannes ved inngangen til stedet hvor arrangementet holdes. Siden billetten ikke er knyttet til et navn, kan du uten problemer kjøpe billetter til andre.
Hvordan velger jeg nummererte plasser?
Ved utvalgte arrangementer tildeles du automatisk en nummerert plass så nær scenen som mulig innenfor den valgte seksjonen eller kategorien. Rad- og setenummer vil være angitt på billetten din under QR-koden. I noen tilfeller kan du selv velge hvilket område du ønsker å sitte i, men ikke spesifikke plasser. Hvis du har spesielle behov som krever en bestemt plass, vennligst kontakt oss på info@originaltalks.no, så finner vi en løsning for deg.
Kan jeg kjøpe et gavekort?
Ja, du kan kjøpe et gavekort hos Original Talks, som du finner øverst på siden.
Jeg har allerede kjøpt en billett og vil nå kjøpe en ekstra til samme arrangement. Kan vi sitte sammen?
Hvis du allerede har kjøpt en billett og ønsker å legge til en ekstra så dere kan sitte sammen, vennligst kontakt vår kundeservice på info@originaltalks.no, så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.
Jeg kan ikke kjøpe billetter. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du har problemer med å fullføre kjøpet, vennligst dobbelsjekk at opplysningene dine er oppgitt riktig. Hvis problemene fortsetter, vennligst kontakt vår kundeservice på info@originaltalks.no.
På kvelden
Hvor lenge varer det enkelte arrangementet?
Varigheten av våre arrangementer varierer, men de fleste varer omtrent 2 timer. Den omtrentlige varigheten kan ses når du velger "Finn billetter", og den vil også fremgå av selve billetten.
Er det mulig å gjøre tilleggskjøp?
I noen tilfeller er det mulig å kjøpe mat før arrangementet finner sted. Hvis dette er mulig, vil det fremgå når du kjøper billettene dine.
Kan jeg kjøpe mat og drikke under arrangementet?
Det er opp til det enkelte venue hvilke serveringsmuligheter som er tilgjengelige under arrangementet. Vi foreslår derfor at du kontakter stedet hvor arrangementet holdes for å få mer informasjon om dette.
Betaling og refusjon
Er det mulig å få barne-, student- eller seniorrabatt?
Vi tilbyr rabatt til student og senior/honnør enkelte plasser. Informasjon om det finner du under arrangementets tilgjengelige billettkategorier.
Kan bedrifter eller større grupper få rabatt?
Hvis du har en bedriftsprofil kan du få rabatt ved kjøp av et større antall billetter. Rabatten anvendes automatisk i systemet når du er logget inn. For ytterligere informasjon eller personlig assistanse kan du kontakte vår salgsrepresentant Espen på esha@atikko.com
Kan jeg få en faktura eller betale med EAN?
Hvis du er bedriftskunde kan du velge å betale via faktura. Hvis du velger faktura som betalingsmetode, mottar du fakturaen innen noen dager på den e-postadressen du har angitt. Vennligst sjekk søppelpostmappen din hvis du ikke mottar fakturaen. Hvis du fortsatt ikke finner den, vennligst kontakt oss på info@originaltalks.no.
Vær oppmerksom på at det påløper et faktureringsgebyr på 69 NOK per faktura.
Kan jeg få refundert billetten min?
Vi tilbyr dessverre ikke refusjon av billetter kjøpt hos Original Talks.
Tilgjengelighet
Hvordan kjøper jeg en rullestolplass?
Hvis du trenger en rullestolplass, kan du kontakte oss på info@originaltalks.no eller ringe oss mellom kl. 10:00 og 14:00 på hverdager. Oppgi hvilket arrangement du ønsker å delta på, slik at vi raskt kan sikre en passende plass for deg.
Jeg trenger en ledsager til arrangementet på grunn av et handikap. Må jeg kjøpe en billett til ledsageren?
Hvis du trenger en ledsager på grunn av et handikap, skal du bare bestille ønsket antall billetter til arrangementet. Med et gyldig ledsagerkort får ledsageren gratis adgang til arrangementer arrangert av Original Talks. Når du mottar ordrebekreftelsen, vil du også få et ordrenummer. Send dette ordrenummeret sammen med dokumentasjon for lesageren til info@originaltalks.no, så refunderer vi beløpet for ledsagerens billett. Hvis billettene selges direkte via et venue, må du kontakte dem direkte.
Jeg har et handikap og trenger spesielle hensyn utover en rullestolplass. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du har et handikap som krever spesielle hensyn, er du alltid velkommen til å kontakte oss på info@originaltalks.no. Det er en god idé å kontakte oss så snart som mulig slik at vi best mulig kan imøtekomme dine behov.
Konto og innlogging
Jeg har problemer med å logge inn.
Hvis du har problemer med å logge inn på din Original Talks-profil, skyldes det ofte en feil med passordet. Klikk på lenken for tilbakestilling av passord som du finner på innloggingssiden. En e-post med en tilbakestillingslenke vil bli sendt til den e-postadressen du har oppgitt. Følg instruksjonene i e-posten for å tilbakestille passordet ditt og prøv igjen. Hvis problemene fortsetter, vennligst kontakt oss på info@originaltalks.no.
Vær oppmerksom på at et gjennomført kjøp ikke automatisk oppretter en konto hos Original Talks.
Personopplysninger
Hvordan håndteres mine personopplysninger?
Dine personopplysninger håndteres i samsvar med vår personvernerklæring, som du kan finne her: Personvernerklæring